בעלי חזר בתשובה

פנו למומחים של התקשרות זוגית

או חייגו עכשיו:

בעלי חזר בתשובה

כל המאמרים

או חייגו עכשיו:

בעלי חזר בתשובה / מירב פיטוסי

כבר כמה חודשים שאני מנסה לשכנע את יעל לשתף בסיפורה – יעל היא חברתי הטובה – שתינו בנות 40 – ועברנו יחד תקופות חיים שלמות צבא , טיול בברזיל והודו, לימודים באוניברסיטה ואח"כ בני זוג  חתונות לידות גידול ילדים , חברות טובות גרות באותה עיר ועד לפני שנה חיינו היו דומים בסגנון ובשגרה.

תרצו לשמוע עוד על תכנית "התקשרות זוגית"?

השאירו פרטים ונחזור בהקדם:

לפני שנה בערך קיבלתי מיעל טלפון ושמעתי את קולה הסדוק – בואי בואי – אני חייבת שתבואי. עזבתי הכל ונסעתי אליה-  לא ידעתי על מה לחשוב. הבנתי שקרה משהו גדול. הילדים? אמא שלה? הבוס? מה יכול להיות? כשהגעתי אליה היא פתחה את הדלת וחיבקה אותי – לאחר שנרגעה והתחילה לספר החלטתי בחושיי העיתונאים ששווה להתחיל לתעד את הארוע המתגלגל הזה – גם עבור חברתי היקרה וגם – בחיי זה סיפור ממש טוב – אולי בעתיד יוכל להתפרסם ולתת לאנשים נוספים הצצה לתהליך שעברה מנקודת מבטה של אשה אוהבת שבנתה משפחה קריירה ובית והאדמה נשמטה מרגליה  וחייה נותבו ללא נורות אזהרה היישר למסלול חדש שונה ולא ידוע.

זהו סיפורה שלך יעל חברתי – אחרי שנה מיום הגילוי והטלפון המהדהד שעד היום אני זוכרת היטב.

"אני זוכרת בדיוק את הערב ששינה את חיינו – שבוע אחרי חנוכה – היה גשם – וישבנו בבית – בעלי ואני – ובדיוק התחילה תכנית "רוקדים עם כוכבים" ראיתי את רונן נע בחוסר נוחות – משפיל מבט ואני מתלהבת תראה איזו שמלה תראה איזו חתיכה וואוו איך היא רוקדת.

פתאום הוא קם – נכנס לחדר ונעל את הדלת. בד"כ אני לא ממש מתייחסת יש לו כאלה הרגלים שלפעמים הוא משתעמם וקם אך הפעם נראה היה לי לגמרי שונה – הרגשתי מין כדור בבטן – קמתי וניגשתי לחדר – שאלתי אותו – רונני מה קרה? רוצה להחליף ערוץ? הוא הביט בי ואמר – אני צריך לספר לך משהו.

תרצו לשמוע עוד על תכנית "התקשרות זוגית"?

השאירו פרטים ונחזור בהקדם:

רעד עבר לי בגב – הרגשתי שמשהו גדול מגיע – אולי זה קשור לבעיות בעבודה, אולי הוא התפטר? אולי יש לו מישהי? משבר גיל 40 וזה… אולי הוא חולה? אוי ואבוי… מה לעזאזל קורה פה?

ואז הוא אמר –  מאמי קשה לי אני לא יכול לראות טלוויזיה ככה שיש בחורות רוקדות

ואני לא מבינה – מה קשור? על מה הוא מדבר ?

והוא המשיך: יעלי -זוכרת שסיפרתי לך שהגיע לעבודה לפני חודשיים עובד חדש דתי? אז אני אוכל איתו צהריים והיו לנו כמה שיחות והתחלתי להתפלל איתו בהתחלה רק בצהריים ולאחרונה גם בבקרים ויש לי במשרד תפילין וטלית….

נאלמתי דום – על זה לא חשבתי  – דתי? רונן שלי? משום מה תחושת הבגידה לא עזבה אותי. אז זו לא אשה אחרת. זה הרבה יותר מזה. ככה הרגשתי.

הרגשתי שהדם אוזל לי מהגוף – אלפי מחשבות בבת אחת – למה ? איך לא שמתי לב? מה עובר עליו? הוא רציני? והילדים מה איתם? אוף .

לא יכולתי להסתכל עליו – הייתי עסוקה בלהחזיק את עצמי ולסדר את המחשבות – ביקשתי ממנו שילך שאני צריכה זמן לעצמי – שיצא קצת והתקשרתי אליך – ואת באת מיד וחיבקת וזה מה שהייתי צריכה. משהו מוכר ויציב ואוהב שיהיה איתי .

זוכרת שסיפרתי לך שאני בשוק – ככה הרגשתי – לפתע רונן אהבת חיי הפך לי לזר – פתאום דברים התחברו לי – זה לא האופנה החדשה שבגללה גידל זקן – זה לא העייפות שבגללה ביטל את מפגש שישי במסעדה לפני כמה שבועות עם החברים. הוא מנסה לא לחלל שבת.  הרגשתי בלבול הרגשתי איום הרגשתי מסוחררת.

רונן חזר אחרי שעה ואת הלכת  – ישבתי איתו החזקתי לו את היד ושאלתי אותו – אתה בטוח? הוא ענה שלא יודע. שאלתי אותו עוד שאלה: זה עושה לך טוב? הוא ענה שכן.

הלכנו לישון – הוא ניסה לחבק אותי ואני הרגשתי מאובנת.

בבוקר שתינו קפה הסתכלתי עליו נראה לי לגמרי רונן שלי  – אבל עצוב ועיניו סהרוריות – הבנתי שגם הוא מבולבל.

ככה עברו ימים וכאילו הכל כרגיל אבל לא. בחדר שינה הוא הניח סידור וכיפה ליד השידה שלו. וגם התפילין הגיעו מהמשרד לביתנו. אבל ממני לא דרש מאום.

החזרה בתשובה היתה הדרגתית מאוד אצל רונן. הוא היה עסוק בחזרה שלו ובעצמו. אחרי כמה שבועות ביקשתי ממנו שיספר לי – מה הוא למד מה נותנת לו החזרה בתשובה ביקשתי שימצא לי מקום החוויה החדשה שלו שהופכת אט אט לדרך חיים. עיניו אורו – הוא כנראה ממש חיכה לכך שאשאל אותו – ואני עד עכשיו הייתי עסוקה בלעכל ולבחון היטב איפה החזרה שלו פוגשת אותנו – המשפחה הגרעינית – והופתעתי עד כה שילדי הקושי שמו לב לענין.

רונן שיתף אותי במצא בדת תשובות לכמה שאלות שחיפש כבר זמן רב שהוא מתחבר לטקסטים שהוא נהנה לשמוע את הרב מספר ע פרשת השבוע ומקשר אותה לימנו שהוא מרגיש רוחני יותר וחזק יותר אחרי תפילת הבוקר והשינה שלו טובה יותר כשהוא יודע שהתפלל בכוונה אמיתית וזה עושה לו טוב.

ואז זה הגיע – בהתלהבות שאל אותי – את מבינה יעלי אני רוצה שגם את תרגישי ככה אני רוצה שתהני כמוני את רוצה לפגוש את הרבנית היא מקסימה….

הופה הופה לזה לא ציפיתי – רונן שם לב מיד שכולי התרחקתי  – נבהלתי – נראה לי שאפילו צעקתי משהו כמו – השתגעת תגיד לי? עליתי לאוטו ובאתי אליך שוב- איזה מזל ששיש לי חברה זמינה ומכילה .

בכיתי לך על החיים שהתנפצו ואיך הולכתי שולל ומה יהיה עם החיים שלנו עכשיו והוא לא אותו בנאדם. הרגתי מותשת וחלשה. ריקנות ופחד שחלחל וחלחל והותיר אותי חסרת כוחות לחלוטין. לא רציתי לראות את רונן לא לדבר איתו ובטח לא לחזור לחיות איתו בבית.

המתח בבית היה רב כבר היה ברור שמשהו פה לא תקין ואי אפשר להמשיך ככה  – מזל גדול שרונן תפס את עצמו הבין מהר ממני את המסלול המסוכן שנכנסנו אליו – ובדיעבד הבנתי שיחד עם הרב שלו – גיבש מתווה ממש לשיקום המשפחה והיחסים בייננו –  הוא הוריד רגל מהדהירה קדימה לעבר הדת תפס פיקוד על המשפחה ונתן לי זמן להירפא להירגע להבין ואני ממש זוכרת את היום שאמר לי – הערב אנחנו יוצאים לדייט כמו פעם – הופתעתי . מאיפה זה בא? מה הוא רוצה עכשיו? הזמן שחלף וכנראה גם הגעגוע לזוג שהיינו גרם לי להסכים ואכן יצאנו ממש כמו פעם כשהיינו צעירים ורווקים לשחק באולינג ולאכול גלידה. זה היה משחרר ונעים. המשכנו לטייל בשדרה והוא החזיק לי את היד – וביקש – בואי נחזור להיות הזוג שאוהב ומכבד – אני מצאתי דרך מעניינית עבורי ואני יודע את לא חייבת ולא צריכה ולא אמורה להיות שם איתי . נמצא דרך. נמציא דרך. אני רק רוצה שנסכים שמה שתמיד יהיה לנו חשוב יותר מהכל זו המשפחה שלנו. חיבקתי אותו. ולחשתי לו באוזן – יש לך את הרב שלך נכון? לי יש קאוצרית שאני רוצה שתבוא איתי אליה לפגישה הבא. הוא חייך ואמר "בשמחה".

להגיד שזה קל? לא

להגיד שזה בלתי אפשרי? לגמרי לא

אפשרי וניתן והכל בידיכם – לווי מתאים – ואתם מסודרים.

תמיכה מקצועית וחברים טובים – ואתם בכלל מסודרים

אל תפרקו – אפשר בהחלט לחבר ויותר.