איך להתמודד עם פערים דתיים בזוגיות

פנו למומחים של התקשרות זוגית

או חייגו עכשיו:

כל המאמרים

או חייגו עכשיו:

האם אפשר לנהל יחסים בין דתי לחילונית?

פערים הנוגעים לאמונה דתית יכולים להתקיים כמעט אצל כל בני זוג, אך מה קורה כאשר מדובר על יחסים בין דתי לחילונית עם פערים גדולים הנוגעים לאמונה ומנהגים דתיים? זוגות מעורבים של דתיים וחילונים נדרשים להתמודד עם הסוגייה הזו לעיתים על בסיס יום יומי וכאשר עולים קשיים בין בני הזוג על רקע דתי הוויכוחים יכולים להביא לאין מוצא. זה לא פשוט לאדם דתי להתפשר על התפיסה הדתית שלו והמנהגים הדתיים כמו שלא פשוט לאדם חילוני לוותר על העקרונות האישיים שלו. בכדי למצוא את הנוסחה הנכונה לניהול חיים משותפים בזוגיות מעורבת, ניתן לפנות לייעוץ מקצועי הכולל ליווי של אנשי מקצוע ומטפלים מוסמכים בתחום הזוגיות.

תרצו לשמוע עוד על תכנית "התקשרות זוגית"?

השאירו פרטים ונחזור בהקדם:

ניהול חיים משותפים – דתיה וחילוני

על מנת שבן זוג חילוני יבין מה בת הזוג שלו עוברת בתהליך של התחזקות או חזרה בתשובה, הוא צריך לדעת כי תהליך זה אינו תהליך עם סוף מוגדר מראש. זהו למעשה תהליך אישי מאוד שאינו מסתיים לעולם, גם אם בת הזוג אינה רואה את זה כך. זוגיות הכוללת דתיה וחילוני אינה מחייבת את הבחור החילוני לעבור את התהליך יחד עם בת הזוג, אלא להיות שם בשבילה במידה והיא תצטרך. זהו תהליך עצמי המתייחס לשינוי בתפיסות עולם ואף בתפיסה של הקיום של האדם והמטרות שלו בחיים. תהליך זה יכול להיות דומה גם לתהליך פנימי של אדם חילוני, המחפש תשובה לשאלות קיומיות ומטרות בחיים על מנת לקבל מוטיבציה לעשות דברים ולהנות מהיום יום שלו.

האם אנחנו צריכים להיפרד?

השאלה אשר עולה אצל זוגות רבים בישראל שיש להם פערים דתיים משמעותיים, היא – האם אנחנו צריכים להיפרד על רקע הקשיים? בכדי להתמודד עם הקשיים הללו, חשוב לדבר על הנושא הזה ולא לשמור אותו לעצמכם, מכיוון שיתכן והצד השני חושב גם הוא אותו דבר וחושש מפרידה. למרות שזהו נושא קשה מאוד לשיחה, יש להתמודד איתו במטרה לבנות קשר יציב וחזק שיעצים את שניכם בתור בני אדם ובתור בני זוג החיים יחד חיים משותפים באותו הבית. באמצעות סדנאות מקצועיות לזוגות מעורבים חילוניים ודתיים, ניתן להעלות את הנושאים המורכבים ביותר לדיון ולהתמודד איתם יחד עם אנשי מקצוע מהטובים ביותר בתחום. דרך האתר תוכלו להירשם לסדנאות מקצועיות המנוהלים על ידי עובדת סוציאלית מוסמכת ומטפלים זוגיים מהשורה הראשונה המלווים מאות זוגות בישראל המתמודדים עם אותם פערים שאתם מתמודדים עימם ביום יום.

ייעוץ ליחסים בין דתי לחילונית

לקבלת פרטים נוספים על סדנאות מקצועיות וייעוץ בנוגע ליחסים בין דתי לחילונית, צרו קשר עם עמותת התקשרות המציעה לכם אוזן קשבת וצוות מקצועי ואמין לסיוע במציאת פתרונות יעילים לבניית חיים משותפים ומעצימים, יחד עם הפערים הדתיים הקיימים בינכם.

תרצו לשמוע עוד על תכנית "התקשרות זוגית"?

השאירו פרטים ונחזור בהקדם: