שבתות עם המשפחה המורחבת במשפחות מעורבות דתיים וחילוניים

פנו למומחים של התקשרות זוגית

או חייגו עכשיו:

כל המאמרים

או חייגו עכשיו:

כל משפחה בה אחד מבני הזוג חוזר בתשובה, תמצא את עצמה ברבות הימים עם אתגרים לא פשוטים ביחסים המשפחתיים הקרובים והרחוקים. במיוחד עם ההורים. השבתות כבר השתנו, ואם אתם מתארחים, נדרש אירוח מורכב יותר, מחושב יותר, ומלא פרטים קטנים שאפשר להתמסר אליהם רק אם ממש רוצים.

אז איך גורמים לשבתות המשפחתיות להיות קלות יותר?

תרצו לשמוע עוד על תכנית "התקשרות זוגית"?

השאירו פרטים ונחזור בהקדם:

בתהליך של חזרה בתשובה, והתקרבות לשמירת תורה ומצוות, ניתן למצוא מורכבויות שונות. אך יש מורכבות אחת שמאתגרת לא רק את המשפחה הגרעינית שלכם ששינתה הליכותיה, אלא גם את המשפחה המורחבת, זו שלא בחרה בכלל בתהליך, אך ללא ספק מושפעת ממנו רבות. ההורים שנותרו חילוניים ולא מעוניינים לשנות את חייהם, אחים, דודים ואחיינים.

בעקבות התהליך שעברתם, יש להניח שהמפגשים המשפחתיים יהיו טעונים יותר, ההורים נתונים במצוקה רגשית, הם נבוכים לאור ריבוי הכללים החדשים, והתחושה שמעתה הם "כבר לא טובים לכם", הם חוששים לאבד את הקשר שהיה עד כה, עם ילדיהם ועם הנכדים, והדרך הופכת לא ברורה ומלאת חששות.

אל תוותרו על המשפחה

אנו כאן כדי לומר לכם שיש תקווה, כי חלק גדול מהפתרון תלוי דווקא בכם, הילדים.
אמנם גיליתם עולמות חדשים ומופלאים של קרבת השם, של מצוות, של עולמות רוחניים שלא הכרתם, אך כחלק בלתי נפרד מאותו התהליך בדיוק, אתם נדרשים להביא את הרוח ואותה האהבה דווקא אל המציאות ואל חיי היום יום, ושם להתבטא בגדולה, בענווה ובהתחשבות, במיוחד עם בני המשפחה הקרובים.

תרצו לשמוע עוד על תכנית "התקשרות זוגית"?

השאירו פרטים ונחזור בהקדם:

זוגות ומשפחות של בעלי תשובה נוטים עם התקדמות התהליך להתכנס ולהתבודד חברתית ומשפחתית, ודווקא כאן הם זקוקים לתמיכה ועוגן משפחתי על מנת לעבור את התהליך בצורה טובה יותר, לתמוך בילדים ובכם.

אז איך תעשו זאת?

  • מצאו אדם שעבר את התהליך לפניכם, אדם הבקי בהלכות, שיוכל להסביר לכם כיצד להתנהג בנושאי כשרות ומזון מבושל, אך זכרו לעשות זאת בנועם, בהסברים מפייסים ובהירתמות מלאה שלכם למאמצי המשפחה.
  • דאגו ליצור אווירה יהודית מחברת ונעימה סביב שולחן השבת, אל תעצרו שיחות אחרות בשולחן גם אם הן שיחות חולין, מצאו שירים נעימים ומסורתיים שתוכלו לשיר יחד עם ההורים והאחים ובני הדודים, דאגו לאווירה טובה ומפנקת, כזו שתגרום לכולם לרצות לשבת אתכם בשולחן השבת
  • השתחררו מכל מה שלא שלכם, אין לכם אחריות על שמירת השבת של אף אחד מלבד של עצמכם, אין לכם אחריות על רמת הקדושה של אף אחד מלבדכם, אל תנסו לקרב אחרים אל הדת או להשפיע עליהם לשמור את השבת, אל תייצגו שום זרם של היהדות, הימנעו מדיבורי אידאולוגיה ופילוסופיה דתית. צרו דיאלוג של חיבור, של שיתוף, של הדדיות.
  • הכינו את הילדים לשוני בין האחיינים ובני הדודים, הסבירו להם שחלק בלתי נפרד מעבודת השם הוא ליצור חיבור עם המשפחה ולא לפגום בו חלילה, כמו גם לא לשפוט אף אחד על מעשיו אלא רק לאהוב אותו. הציבו לילדים גבולות ברורים מה מותר לעשות ומה אסור, הביאו מהבית משחקים, חטיפים וכל מה שיוכל להיטיב את חווית ילדיכם.
  • כל זאת אם המשפחה המורחבת מעוניינת בכך, אם הקשר רעוע, או איננו מיטיב, אל תפגעו ברגשותיכם או רגשות ילדיכם והמשפחה הגרעינית שלכם רק בשל המחויבות המשפחתית ולכו לבקר את המשפחה בזמנים קלים יותר וימות חול.

לכם כהורים לילדים, יש אחריות גדולה, במיוחד במהלך תהליך כה חשוב ומהפכני, זכרו שאתם בונים כעת דור חדש, ואתם חבים לילדכם את הקשר המשפחתי (כמובן כאשר הוא מיטיב ונעים להם) והיזהרו לא לגרום להם לניכור על רקע של דת ומצוות, החוויה המשפחתית חשובה לכל ילד, ועלינו להשקיע בה את מיטב מאמצינו ולא לוותר. הערך המשפחתי חשוב להתפתחותם התקינה של בני המשפחה, האישה והילדים.