חינוך ילדים זה לא משחק ילדים

פנו למומחים של התקשרות זוגית

או חייגו עכשיו:

כל המאמרים

או חייגו עכשיו:

חינוך ילדים זה לא משחק ילדים | עינב לוין, במאמר אישי.

עד גיל שלוש לא הייתה בעיה, בעלי התכווץ קצת לטובתי ומצאנו משפחתון חילוני של אישה מתוקה מסורתית, ששומרת כשרות. וכעת החופש הגדול נגמר ויומו הראשון בגן של בני הבכור בן ה-3 הגיע .
אני אוחזת את ידו ואת ידה של הילדה הקטנה והמפוחדת שבי ובדרך לגן אני מסבירה לו שגן חב"ד אוהב את כולם באשר הם, ותכף יכיר המון חברים חדשים לשחק עימם. לילדה הקטנה שבי אני פונה ומרגיעה אותה שאם לא ירצה להתפלל לא יכריחו אותו.

תרצו לשמוע עוד על תכנית "התקשרות זוגית"?

השאירו פרטים ונחזור בהקדם:

בכניסה לגן אני עומדת והגננת מחייכת אלינו מתקרבת ושואלת "שלום מה שמכם"? ואני ממהרת לירות "ברוך השם ,ברוך השם יום יום.." אני מנסה להשתלב אבל לא כל כך יוצא לי. היא מתעלמת בנימוס ושואלת שוב "מה שמך"? אני מתעשתת ועונה "אני עינב, אמא של מאור, דברנו בטלפון" "כן כן בטח " היא מאשרת, "ברוכים הבאים לגן חב"ד" ופונה אל מאור לשוחח עימו ולעשות לו הכרות בגן החדש.
דאגתי כבר בימי החופש הגדול להסביר לה על המשפחה המיוחדת של מאור, שאבא חזר בתשובה ולאמא יש עוד המון שאלות ולא שם היא מחפשת את התשובות.
"אתם גרושים?"- שאלתה היתה מתבקשת, "לא"! אני ממהרת להגן עלינו "אנחנו חיים באהבה גדולה ומדגמנים דו קיום ישראלי חדש".

את מאור החלטנו לשלוח לגן חב"ד, כי בגנים דתיים אחרים חייכו אלי בנימוס סובלני מאולץ וטענו כי לא אכפת להם מה שאני עושה בביתי, אך לגן עלי להגיע עם כיסוי ראש וחצאית.
המחשבה, שעלי להתחפש בכל יום, שללה את הגן הדתי בתוקף והובילה אותי לבדוק גן חילוני ממלכתי, זה שבמרחק כמה רחובות מביתנו. עמדתי שם בגן, שעל הקיר תמונות של מנהיגי ארצנו ועל הקיר השני ציורי ספיירדמן ונינג'ות, ובתוך כאוס של 35 ילדים, ראיתי גננת וסייעת עייפות מלתזז עצמם ולכבות שריפות.
הן לא יגיעו אל כל הילדים היום, והן בטח שכחו שחינוך ילדים זאת שליחות בעמנו, שהיא נושאת אחריות לדורות הבאים. מבטה של הגננת היה אדיש לצפיפות שבארגז החול.התמונה הכואבת הזאת הכריחה אותי לחשוב מחוץ לקופסא ולנסות למצוא מקום שיכול להכיל את החילוניות שבי ואת הדתיות של בעלי, ולפני כל זה למצוא מקום טוב וראוי לחנך בו את בני. תסכול גדול הדיר שינה מעיני. המחשבה שבעלי יהיה מוזר בגן החילוני של בני ואילו אני אהיה השונה בגנו הדתי.

בעלי קרא לזה "סיעתא דשמיא" ואני פשוט חושבת שלאלוהים הזה שלו יש חוש הומור, כששבוע לפני תחילת שנת הלימודים (ובני טרם נרשם לשום גן) שולשל בתיבת הדואר שלנו פלייר ובו קהילת חב"ד בעירנו מזמינה את כל ההורים באשר הם להקנות לידיהם חינוך חם אוהב וערכי בקבוצות קטנות בגן חדש- שנפתח בקצה הרחוב שלנו ! התקשרתי ושאלה ראשונה שאלתי האם עלי להתחפש, מנדי מנהל הגן טען שאצלם רק בפורים מומלץ להתחפש ואילו בשאר השנה עלי להיות מי שאני ובמגמה להשתפר, כמו כולם.
חיוך גדול התפשט על פני, לראשונה ידעתי שאולי ארגיש קצת מוזרה אבל בהחלט שייכת.

כתבה : עינב לוין

תרצו לשמוע עוד על תכנית "התקשרות זוגית"?

השאירו פרטים ונחזור בהקדם:

עוד על עמותת התקשרות >> הצוות שלנו