האם להלחם על האהבה

פנו למומחים של התקשרות זוגית

או חייגו עכשיו:

כל המאמרים

או חייגו עכשיו:

מתי לוותר על זוגיות והאם ניתן לקיים זוגיות מעורבת דתי-חילוני?

ניהול חיים משותפים כזוג דורש מכם לעשות פשרות ולקבל צדדים בבן או בת הזוג גם כאשר הם אינם תואמים לאורח החיים שלכם ולתפיסות העולם איתם גדלתם. זה נכון כמעט לכל נושא הנוגע לזוגיות ובעיקר כאשר מדובר על אורח חיים דתי מול אורח חיים חילוני. אז מתי לוותר על זוגיות והאם בכלל ניתן לגשר על פערים הנוגעים להשקפה ואמונה דתית? על מנת להבין מה הדרכים הנכונות להתמודד עם שינויים הנוגעים לתפיסה דתית, צריך להתייחס לקשר שיש לכם כזוג. אם הקשר חזק, אוהב ומכיל, אתם נדרשים להושיט יד אחד לשנייה וההיפך בכדי להישאר קרובים ולשמור על הקשר הזוגי שלכם. אז איך עושים זאת והאם זה אפשרי? כל התשובות בהמשך המאמר.

תרצו לשמוע עוד על תכנית "התקשרות זוגית"?

השאירו פרטים ונחזור בהקדם:

איך להציל זוגיות מעורבת?

בישראל כאשר אנחנו אומרים זוגיות מעורבת, אנחנו מתייחסים לבני זוג בעלי אורח חיים שונה הנוגע לאמונה דתית. ישנם מאות ואף אלפי זוגות בישראל המנהלים אורח חיים מעורב ומגדלים ילדים בדרך ייחודית להם. במקרים רבים, דרך החיים הזו יוצרת פתיחות גדולה אצל הילדים ואף להביא לכך שהילדים מכבדים יותר אחד את השני. אז איך להציל זוגיות מעורבת ומה חשוב לדעת? הבסיס שלכם בתור בני זוג צריך להיות כבוד הדדי. כבוד הדדי מתייחס לכל נושא ולאו דווקא לנושאים דתיים. ברגע שיש כבוד הדדי והבנה כי גם לצד השני יש רצונות ושאיפות להתפתח מבחינה אישית, הדרך להעניק כבוד לבן או בת הזוג גם לשאיפות להתפתח מבחינת אמונה סלולה עבורכם.

שינוי בהשקפה דתית במערכת יחסים

חשוב לדעת כי גם לאנשים החיים אורח חיים חרדים או אורח חיים דתי יתכן ויהיו שינויים בהשקפות הדתיות שלהם לכאן או לכאן במהלך השנים וחלקם יכולים להתחבר למנהגים הלכתיים חדשים אשר לא היו נהוגים בעבר באורח החיים שלהם. כל שינוי בהשקפה דתית במערכת יחסים צריך להיעשות בכבוד לצד השני ומבלי ליצור כפייה על צד אחד במטרה ליצור אחווה בין בני הזוג וקשר חזק ובריא יותר לטווח הארוך. גם כאן יש לשים דגש על הכבוד ההדדי ולרצון של כל צד בזוגיות לראות את הצד השני שמח ומאושר, כל עוד זה לא בא על חשבון צד אחר. היום אפשר להגיע לפתרונות יעילים להתמודדות עם זוגיות מעורבת באמצעות סדנאות מקצועיות ושיחות ייעוץ עם מטפלים מנוסים בתחום.

מתי לוותר על זוגיות בזוגיות מעורבת?

אם אתם עדיין חושבים אולי לוותר ומתי לוותר על זוגיות מעורבת של דתיים וחילוניים, כדאי לכם לפנות כבר עכשיו לעמותת התקשרות ולהירשם לאחת הסדנאות המיוחדות של העמותה. העמותה שמה לעצמה מטרה לסייע לזוגות להתגבר על פערים בנושאי אמונה ודת בזוגיות במטרה לבנות חיים משותפים טובים ומאושרים.

תרצו לשמוע עוד על תכנית "התקשרות זוגית"?

השאירו פרטים ונחזור בהקדם: