גירושין אצל דתיים

פנו למומחים של התקשרות זוגית

או חייגו עכשיו:

כל המאמרים

או חייגו עכשיו:

גירושין הם אירוע טראומטי לכל אדם, גם אם הוא דתי. עם זאת, גירושין אצל דתיים עשויים להיות מורכבים יותר מאשר גירושין אצל חילוניים, בשל ההיבטים הדתיים והתרבותיים הקשורים אליהם.

עבורם, הגירושין צריכים לעבור דרך הליך הלכתי של מתן גט, תחת פיקוח בית הדין הרבני. בנוסף, על הזוגות המתגרשים להתמודד עם סטיגמות וקשיי קבלה בקהילה הדתית.

תרצו לשמוע עוד על תכנית "התקשרות זוגית"?

השאירו פרטים ונחזור בהקדם:

גורמים לגירושין אצל דתיים

בדומה לגורמים באוכלוסייה הכללית, גם בקרב בני הזוג הדתיים ישנם לעתים קשיים ומצוקות המחוללות משבר וגירושין. עם זאת, ישנם גורמים ייחודיים הנוגעים לאופי החיים הדתי:

ציפיות מוגזמות – החברה הדתית מציבה לעיתים ציפיות גבוהות מדי מבני הזוג, בכל הקשור לאמונה, שמירת מצוות ואורח חיים. דבר זה עלול ליצור מתח ולהביא לגירושין.

לחצים חברתיים – הקהילה הדתית צמודה ומצפה לראייה חיובית של הזוג בקרב הקהילה. לחצים אלו וחשש מהשפעה שלילית יכולים ליצור מתח.

פרנסה – קשיי פרנסה בקרב צעירים דתיים הם בעיה נפוצה. כלכלה לקויה פוגעת ביציבות המשפחתית.

תרצו לשמוע עוד על תכנית "התקשרות זוגית"?

השאירו פרטים ונחזור בהקדם:

תרבות ההלל – התרבות הדתית מדגישה הערצת רבנים ואישי דת. כאשר יש בעיות זוגיות, הדבר עלול לגרום לנתק מהתרבות שאמורה לתמוך.

ניתן לראות שישנם גורמים ייחודיים הקשורים לאורח החיים הדתי ולתרבות בחברה הדתית, אשר עלולים לתרום לקשיים זוגיים ולהביא לגירושין. ההבנה של גורמים אלו חשובה לצורך מציאת פתרונות ומתן ייעוץ הולם.

גרושים דתיים בישראל

הגרושים הדתיים הם אלו שהתגרשו תוך הליך של מתן גט בפני בית דין רבני. הם נמצאים במצב מורכב, שכן עליהם להתמודד הן עם המשבר האישי והן עם היבטים הלכתיים וחברתיים מורכבים.

חברתית, הגרושים עלולים לחוות סטיגמה וקשיי קבלה בקהילה. הם עלולים להרגיש בודדים ומבודדים, לאחר שפרשו מהחיים המשפחתיים והקהילתיים הדתיים.

כמו כן, הם עלולים לסבול מהשלכות כלכליות של הגירושין, במיוחד אם הם מגדלים ילדים לבדם. על כן, הם זקוקים לעיתים לתמיכה רגשית ומעשית, על מנת להתמודד עם האתגרים הרבים העומדים בפניהם.

דרכי התמודדות עם גירושין אצל דתיים

כפי שראינו, תהליך הגירושין בקרב אוכלוסייה דתית הוא מסובך ומורכב הן מבחינה הלכתית והן מבחינה חברתית. הגרושים הדתיים נתקלים באתגרים רבים שעלולים לפגוע ברווחתם הנפשית והכלכלית.

לאור זאת, חשוב שיהיו בחברה גופים המספקים להם העצמה ותמיכה. העמותה שלנו היא אחד הגופים המובילים בתחום, המספקת שירותי ליווי וטיפול בזוגות דתיים לפני גירושין או לגרושים דתיים באמצעות צוות מקצועי מיומן.

פנו אלינו עוד היום וקבעו פגישת ייעוץ בכול דרך שנוחה לכם.