אחוז הגירושין במגזר החרדי

פנו למומחים של התקשרות זוגית

או חייגו עכשיו:

כל המאמרים

או חייגו עכשיו:

החברה החרדית בישראל מאופיינת בשמרנות חברתית וערכית. אחד ההיבטים הבולטים של החברה החרדית הוא הערך המרכזי של הנישואים והמשפחה. נישואים נחשבים למעמד קדוש, והם מהווים אבן דרך חשובה בהתפתחות האישית והחברתית של כל אדם חרדי.

מהו אחוז הגירושין במגזר החרדי

אם בעבר, אף אחד לא התגרש בחברה החרדית או שעשו זאת בשקט מוחלט. לפי המרכז לסטטיסטיקה לאומית אנו יכולים לראות כי קיים זינוק חד של גירושין בקרב הזוגות החרדים. עם השנים לא רק שהמגמה גדלה אלא אפילו הכפילה את עצמה, כך ששיעור המתגרשים בחברה החרדית זינק מ-3.7% ל-6.6%.

תרצו לשמוע עוד על תכנית "התקשרות זוגית"?

השאירו פרטים ונחזור בהקדם:

אפשר לראות כי למרות שישנה עלייה בגודל הכללי של האוכלוסייה החרדית, העלייה בכמות המתגרשים עדיין גדולה במיוחד יחסית למגזרם.

הגורמים לעלייה בגירושין במגזר החרדי

ישנם מספר גורמים אפשריים לעלייה בגירושין במגזר. גורם אחד הוא העלייה בגיל הנישואים של נשים חרדיות.

גיל הנישואים הממוצע של נשים חרדיות עומד על 20.5 שנים, לעומת 25.7 שנים בקרב נשים לא חרדיות. גיל נישואים צעיר עלול להוביל לקשיים בזוגיות, שכן בני הזוג אינם בשלים מספיק מבחינה נפשית ורגשית

גורם נוסף לעלייה באחוז הגירושין במגזר החרדי הוא השינויים החברתיים והכלכליים שעוברת החברה החרדית. החברה החרדית הופכת להיות מודרנית יותר, ונשים חרדיות רבות מתחילות לעבוד מחוץ לבית.

תרצו לשמוע עוד על תכנית "התקשרות זוגית"?

השאירו פרטים ונחזור בהקדם:

שינוי זה עלול להוביל למתח בזוגיות, שכן בני הזוג צריכים להתמודד עם דרישות שונות של העבודה והמשפחה. כמו כן, שינויים חברתיים אלו עלולים להוביל לעלייה במודעות לזכויות נשים, מה שעלול להוביל לנשים חרדיות לדרוש יותר שוויון בזוגיות.

השלכות הגירושין במגזר החרדי

לעלייה באחוז הגירושין במגזר החרדי ישנן מספר השלכות משמעותיות:

השלכה ראשונה היא חשיפתם של ילדים רבים יותר לגירושין של הוריהם. מחקרים הוכיחו כי גירושין עלולים לפגוע בהתפתחותם הנפשית והחברתית של ילדים.

השלכה נוספת היא תופעת "יתומי הגירושין" – ילדים שהוריהם התגרשו והם נשארים ללא אחד ההורים. במגזר החרדי שבו המשפחות גדולות, גירושין עלולים להותיר ילדים רבים ללא אחד ההורים.

כמו כן, הגידול באחוז הגירושין צפוי להביא לעלייה במספר המשפחות החד-הוריות במגזר החרדי. משפחות אלה נתקלות בקשיים כלכליים וחברתיים רבים ומעמיסות משאבים נוספים על מערכת הרווחה.

ייתכן גם שלטווח ארוך, המשך העלייה בגירושין תשפיע על מבנה המשפחה המסורתי הקיים בחברה החרדית, דבר שעלול לערער את יסודותיה החברתיים של הקהילה.

לסיכום, חשוב לספק כלים ומקורות תמיכה לזוגות במגזר החרדי החווים מתיחות וקשיים. ניתן לעשות זאת על ידי פנייה לעמותת התקשרות אשר מספקת ייעוץ זוגי ומשפחתי מותאם למגזר החרדי.

יועצי העמותה מיומנים לטפל בסוגיות ייחודיות העלולות לערער זוגיות בקרב האוכלוסייה החרדית, כגון לחצים חברתיים, מבנה משפחתי מורכב וציפיות גבוהות. הם עובדים בשיטות טיפול זוגי ממוקדות שיש בהן כדי לסייע בפתרון בעיות ומניעת גירושין.

לפני שאתם מפרקים את התא המשפחתי, פנו אלינו ונעזור לכם להתמודד עם בעיות הנישואין שלכם, בדרכי נועם.