מורה נבוכים: איך לייצר אינטימיות בזוגות מעורבים חילוניים ודתיים

פנו למומחים של התקשרות זוגית

או חייגו עכשיו:

מורה נבוכים: Photo by Jordan Whitt on Unsplash
Photo by Jordan Whitt on Unsplash

כל המאמרים

או חייגו עכשיו:

מורה נבוכים: איך לייצר אינטימיות בזוגות מעורבים חילוניים ודתיים / הרב עמי ברעם

בוודאי יצא לכם לשמוע בעבודה או סתם בבית קפה, שיחת גברים שמנוסחת בתסכול: "מה היא רוצה ממני? אני עושה כל מה שהיא מבקשת, יש לה הכול, ובכל זאת היא לא מרוצה" או משפט דומה "למה את חמוצה? אני עושה הכל בשבילך, אני נקרע בעבודה, אני מביא כסף, ושום דבר לא טוב לך?" כל המשפטים וה"תלונות" הללו שנשמעים באורח קבע מפי הגברים מבטאים תסכול עמוק הרבה יותר. אז על מה הגברים שלנו מתוסכלים?

תרצו לשמוע עוד על תכנית "התקשרות זוגית"?

השאירו פרטים ונחזור בהקדם:

הדילמה – אינטימיות

הדילמה המרכזית בחיי הנישואים היום, בתקופה מתקדמת, מודרנית וטכנולוגית, היא איך לצקת אינטימיות למערכת הזוגית-משפחתית. מחקרים רבים שנעשו לאחרונה בעידן הפוסט מודרני, מתמקדים בסוגיות שעוסקות בשינוי הקיצוני שחל במעמדן של הנשים והשפעתו על הבית, על הזוגיות ועל מערכות היחסים. במגוון התפקידים הציבוריים שהנשים ממלאות, שאיפותיהן, ההזדמנויות החדשות שנפתחו בפניהן, הגישה המודרנית והפתיחות שמאפשרת לאישה לתפקד כאם, כרעיה ובה בעת לפתח קריירה. אך מה ההשלכות על בני הזוג שלהן? ואיך יתפקדו המשפחות בעידן החדש?
גם חיי הגברים השתנו לבלי הכר, התפקיד העיקרי שהיה מונח על כתפיהם – לפרנס את הבית, ולהוות "שרי חוץ" כבר לא רלוונטית. בכל המגזרים, הנשים מפרנסות ועובדות, וגם מביאות ילדים ומטפלות בהן, לומדות ומתפקדות בזירות רבות ומגוונות. והגברים? רובם נבוכים, מחפשים הדרכה וכיוון כדי להבין כיצד עליהם לתפקד מול עולם מושגים נשי שהתחדש לנגד עיניהם. איך לייצר מערכת יחסים הוגנת, במיוחד אצל משפחות מעורבות, חילונים ודתיים, ואף באופן כללי. איך לנטוע בה שורשים יציבים של אינטימיות זוגית עמוקה.

מורה נבוכים: איך מייצרים זוגיות שהיא חברות

מי שמתקשה בעיקר ביצירת אינטימיות אל תוך המודל החדש, והניווט בין התפקידים המשתנים, הם בעיקר הגברים. הם לא מצליחים להבין מה החלק שלהם במערכת הזוגית המתפתחת ומשתנה עם השנים. אנחנו מבינים היטב שזו כבר לא התקופה שהבעל נוסע לעבודה לפנות בוקר וחוזר בשעות הערב כשכולם כבר ישנים והבית מאורגן כולל האוכל על הגז, זו לא התקופה שבה נשים נשארות בבית ומגדלות את ילדיהן מבוקר עד ליל, מכבסות ותופרות.
המחקרים בתקופה האחרונה מגיעים שוב לעזרתנו ומסבירים לנו שהיום, רצונן העיקרי של הנשים הוא לייצר תא משותף של חברות. הזוגיות משנה את מצב הצבירה שלה ועוברת טרנספורמציה. הבקשה שלהן מבן הזוג עוברת גם היא שינוי. הן מעוניינות שבני הזוג שלהן יהיו חבריהן הטובים ביותר.

תרצו לשמוע עוד על תכנית "התקשרות זוגית"?

השאירו פרטים ונחזור בהקדם:

לחיות איתה

זוהי תקופה שבה בעל טוב ובן זוג ראוי הוא מי שיודע להקשיב, לפעמים אפילו למה שנאמר בין המילים. להפנים את מה ששמע מאשתו, להביע עניין ואמפתיה. פשוט להיות שותף מלא. עליו לחיות עם ולא ליד, ומהות הקשר תעמוד על כך שיצליח להיות שותף רגשי מלא. הדור הנוכחי הציב רף ציפיות חדש מהגברים של ימינו, והם יוכלו לעמוד בו אם רק יתחברו אל עצמם ולאשה שאיתם, בלי פילטרים של אגו עתיק, של משחקי שליטה וסימוני טריטוריה ושל דפוסים ישנים. חלק מהגברים יצרכו ליטול חלק במטלות שעד כה היו זרות להם, אבל כך נראית שותפות. שניים אוחזין.

עלינו לדעת שהאינטימיות היא דבר נרכש, ומעמיק עם השנים, וככל שנלמד את המאווים הכמוסים של בת הזוג שלנו, את הרגישויות שלה, הקשר יעמיק וכמובן האינטימיות. כשהאינטימיות מעמיקה האהבה מתגברת והולכת, והלא זה מה שכולנו משתוקקים אליו. אז הצעד הראשון הוא חברות אמיתית, שותפות, הקשבה ואמפתיה. הצעדים הבאים יקרו לבד כמו האדוות שנוצרות כשזורקים אפילו אבן קטנה בתוך שלולית גדולה של חוסר וודאות.

מורה נבוכים: איך לייצר אינטימיות בזוגות מעורבים חילוניים ודתיים / הרב עמי ברעם