פערים בזוגיות: ילדים לאור זוגיות עם פערים על רקע דתי

פנו למומחים של התקשרות זוגית

או חייגו עכשיו:

פערים בזוגיות: ילדים לאור זוגיות עם פערים על רקע דתי

כל המאמרים

או חייגו עכשיו:

פערים בזוגיות: ילדים לאור זוגיות עם פערים על רקע דתי.
בני הזוג והילדים הם לא הרכוש שלנו ,ההשתקפות שלנו!

שואלים אותי תמיד מה הדבר הקשה ביותר לזוג עם פערים אידיאולוגים?

תרצו לשמוע עוד על תכנית "התקשרות זוגית"?

השאירו פרטים ונחזור בהקדם:

שבת, כשרות, טהרה, חינוך ילדים?

פערים בזוגיות: חינוך הילדים

מסתבר לאור ניסיוננו עם מאות זוגות שלכל זוג יש קשיים בנושא אחר, לאחד השבת זה השיא, כאשר אשתו רוצה לנסוע והוא נישאר בבית לבד. או אישה שחווה דחייה כאשר בן זוגה רוצה לשמור על טהרת המשפחה, או גבר שנכנס לטריטוריה של אשתו במטבח ונתקל בהתנגדות קשה.

אך הקושי המשותף והקשה מכולם זה חינוך הילדים. בן זוג שחוזר בתשובה חשוב לו מאוד וזה בנפשו לראות את הילדים צועדים בדרכו ובן/ת זוגו/תו מאויים/ת לראות את ילדיו/ה הולכים למקום לא מוכר, וכשאנו נמצאים במקום לא מוכר ומרגישים מאוימים ולא בטוחים, אנו מתכווצים נלחצים ומגיבים מהבטן ללא שליטה, ואז משיכות ומריבות על גבם של הילדים וזה כואב!

לילדים יש יכולת מדהימה להתמודד ויכולים לחיות עם מצבים מאוד מורכבים, גם אם הורים בהשקפה דתית שונה. אך ילדים לא יכולים ולא צריכים לחיות בתוך הקונפליקטים של ההורים. הקונפליקט הזוגי בין בני הזוג חושף קשיים שהיו שם קודם . אך במקום להמשיך ולטפל בקושי שלנו אנו נוטים לשנות את האחר ומנסים לכופף את ילדנו את בן זוגנו וסביבתנו ליכולות המוגבלות שלנו.

תרצו לשמוע עוד על תכנית "התקשרות זוגית"?

השאירו פרטים ונחזור בהקדם:

ילדים שמרגישים קונפליקט מפנים אליהם את תשומת הלב של ההורים בדרכים לא מודעות ,לפעמים זה מתבטא במחלות, בירידה בלימודים ועוד סימפטומים שונים ומשונים ובכך מחזירים את ההורים אליהם , גם ההורים תופסים חזקה על הילד ומנסים ליצור קואליציה נגד בן הזוג , אך חשוב שבבית תהיה רק קואליציה אחת של ההורים מול הילדים .

הילדים הם לא רכוש שלנו. הילדים הם השתקפות שלנו. ככל שהתחושה שלנו כהורים מבוססת יותר בקשר שלי עם הילד, אני יכול לאפשר לו מרחב גדול יותר, כלומר אם נחזק את הקשר שלנו עם הילדים ממקום לא מותנה נוכל לאפשר לילד מרחב צמיחה גדול יותר .

הקו המנחה אותנו בסדנאות ובייעוץ הוא שבריאות נפשם של הילדים מעל הכל, לא משנה על מה אתם רבים ועד כמה הדבר חשוב את הילדים משאירים מחוץ לקונפליקט.

פערים בזוגיות כשיש ילדים בתמונה – בהחלט אתגר גדול יותר

הגיע אלי זוג שהיא חזרה בתשובה ובעלה מאוד מתנגד לתהליך של אשתו, הילדה בת 10 נקרעת בין הצדדים, לאבא חשוב לאפשר לילדה לצייר בשבת בעוד את האמא זה משגע, וכך הם נופלים לאותה מלכודת שוב ושוב.

שבת בצהריים הילדה רוצה לצייר אבא אומר כן ואמא לא ומה עם הילדה מה עושים עכשיו? ואז מתח ומריבה על הגב של הילדה. איך שלא יגמר כולם יצאו מופסדים והכל על הגב של הילדה בסופו של דבר הילדה לא תירצה לא את הכיוון של אמא ולא את הכיוון של אבא.

אז מה כן? החיים בזוגיות עם פערים טומנים הרבה מוקשים בדרך, חכם עיניו בראשו, זוג שחשוב לו בריאות נפשם של הילדים מתכנן מראש ומאתר מלכודות צפויות ,לקראת שבת יושבים ומדברים לא בנוכחות הילדים מה כן מה לא?

מגיעים מוכנים לסיטואציות, נכון שבשביל לדבר על נושאים מורכבים צריך לדעת איך לדבר צריך ללמוד שפת תקשורת זוגית ,הטכניקה מקילה על תהליך קבלת ההחלטה .

בדרך כלל אם פועלים נכון ובצורה מכבדת מוצאים פתרונות יצירתיים שלא חשבנו עליהם קודם, חשוב שהפתרון יענה לצרכים של שתי בני הזוג, כלומר גם וגם, לא בדיוק איך שאני רוצה ולא בדיוק איך שאת רוצה, אלה משהו חדש יצירה חדשה של שנינו.

זוג אחר שהגיע אלי, לאשה קשה מאוד שאבא מעיר את הילד בבוקר לבית הכנסת מאוד חשוב לה שהוא ישן טוב בשבת היא רואה בזה ערך עליון לבריאותו , זה נוגע לה מאוד, ולאבא חשוב מאוד ללכת אם הבן לבית הכנסת, חשוב לציין שלאבא זה הילד היחיד שמשתף איתו פעולה, שאר הילדים כבר גדולים ואין לו יכולת להשפיע עליהם.

בפועל כל שבת זה מתפוצץ מחדש כן ילך, לא ילך, והכל על הגב הרך של הילד.

כשנפגשנו הם הבינו שצריכים למצוא דרך חדשה שתתאים לשתי הצדדים ולילד כמובן, האמת שאני קצת משוחד אך הפתרון שעלה הוא ללכת להתפלל בחב"ד מתחילים בתשע וחצי, לילד יש עוד שעה וחצי של שינה, מה שמספק את האמא והאבא הולך בשבת לחב"ד לא בדיוק משאת נפשו, אך עושה זאת בשמחה למען חינוך הילד.

וכך עוד ועוד דוגמאות על תהליכים שניראים בלתי אפשריים אך כשמסכימים לצאת קצת מהמסגרת הרגילה מהמקום המסוגר, והלא מאפשר שירצו אותי והכל יתנהל בדיוק כמוני, אפשר למצוא פתרונות יצירתיים שמאפשרים בעיקר בריאות נפש לבני המשפחה.

עמי ברעם – מייסד עמותת התקשרות זוגית, מגשר ויועץ זוגי .

מעוניינים לקבל ייעוץ זוגי במגוון נושאים? פנו אלינו ליצירת קשר:

הגפן 80‎ גימזו
077-217-2770
zoogit@hitkashroot.com