העמותה למען שלום בית

פנו למומחים של התקשרות זוגית

או חייגו עכשיו:

כל המאמרים

או חייגו עכשיו:

העמותה למען שלום בית

tlv:times

עמי ברעם חזר בתשובה לפני יותר מעשור בעוד רעייתו אביטל נשארה חילונית (היום כבר לא) אל עף ההבדלים שנוצרו הם לא וויתרו על הקשר והמשפחה. בזכות אותם תובנות הם הקימו את ארגון התקשרות זוגית שעוזר למשפחות מעורבות. בכנס הראשון שהם קיימו לפני יותר משבוע עלו לבמה זוגות חילונים ודתיים שהסבירו איך מצליחים לגשר על הפערים בניהם גם עודד וגתית שאף הפכו את זה למופע משותף שהם מעלים בארץ

תרצו לשמוע עוד על תכנית "התקשרות זוגית"?

השאירו פרטים ונחזור בהקדם:

כנס הראשון בארץ למשפחות וזוגות מעורבים (דתיים, חילונים וחרדים) של הארגון היחיד בארץ שעוסק בזה – ‘התקשרות זוגית’. המסר המרכזי של הארגון שהוקם לפני יותר מעשור על ידי זוג מעורב בשם עמי ואביטל ברעם (היום שניהם דתיים) הוא שלא מפרקים זוגיות בשל פערים באמונה. עמי המייסד סיפר לי שיש 45 אלף זוגות מעורבים בישראל שקמו בוקר אחד ומגלים שבן הזוג שלהם השתנה מקצה לקצה “אבל אם מסתכלים על האדם כאדם. על אותו אחד שתאהבנו בו ולא מישהו שהוא נציג הדת או כל מגזר אחר אפשר להתגבר על הפערים”. לארגון יש פסיכולוגים ואנשי מקצוע שפתחו סדנאות ייחודיות לזוגות מעורבים. פגשתי שם בחור חבדני”ק שנשוי באושר לאשתו – פסיכולוגית של הארגון שמגדירה עצמה ‘לא דתיה’. וגם זוג מקסים בשם עודד וגתית – הוא טייס באל על חילוני למהדרין והיא חוזרת בתשובה: יחד הם החליטו לעלות מופע משותף שמספר על הקשיים ההבדלים וגם על החיבור המיוחד בניהם. והייתה נערה דתיה, שעושה שירות לאומי בבית חולים שסיפרה איך זה לגדול בבית דתי שבו יום אחד אבא מחליט להוציא את אלוהים מהתמונה “זה הוציא אותי מהבועה שחייתי בה”.

לחץ להורדה במתנה 5 מאמרים לזוגיות מעורבת ומאושרת >

עמי ברעם ייסד את עמותת ‘התקשרות מחברים זוגות בבית’ לפני 13 שנים “העמותה עוסקת בפערים בין בני זוג במקרה שאחד מהזוגות חזר בתשובה, חזר בשאלה או שהם פשוט התחתנו כך.כתוצאה מכך נוצרת מורכבות לא פשוטה בבית והמטרה שלנו היא לעזור ולחבר אותם” העמותה מלווה מאות זוגות שיש בניהם פערי אמונה “מהניסיון שלנו” מסביר ברעם “המחלוקות נסובות סביב נושא השבת, טהרת המשפחה וכן עניין חינוך הילדים. ראשית תמיד אנחנו ממליצים לזוגות לא לנסות לשנות אף אחד ולקבל האחד את השני”. אז איך ניתן לנסות להתגמש כאשר חוקי ההלכה מאוד ברורים ? “זה לב העניין. ההלכה היא רחבה וצריך להכיר אותה לעומק כדי לדעת מה נכון לבני זוג.אבל בסופו של דבר זה לא רק ההלכה אלא הרצון שלנו לבנות את הבית אל אף הפערים וזה מצריך יכולת לשינוי וגמישות. בסופו של יום האדם הדתי יבין שהוא לא יקבל את התמונה האידיאלית כפי שדמיין ואילו החילוני גם יבין שהתמונה שהוא דמיין השתנתה ויחד הם יצרו תמונה חדשה”.

תרצו לשמוע עוד על תכנית "התקשרות זוגית"?

השאירו פרטים ונחזור בהקדם: